Je ontvangt als school SES-lestijden op basis van het aantal leerlingen dat beantwoordt aan specifieke sociaal-economische indicatoren. Die lestijden moet je verantwoorden in een GOK-/SES-beleid dat deel uitmaakt van je beleid op leerlingenbegeleiding. Wil je hier graag nog stappen in zetten en dit beleid verder uitwerken? Volg dan zeker dit webinar!
Wat leer ik tijdens deze nascholing?
Je krijgt een overzicht van de criteria waaraan een GOK/SES beleid moet voldoen
Je krijgt een aantal FOPEM-speerpunten mee die je kunnen inspireren op vlak van visie en uitwerking
Je krijgt zicht op een aantal mogelijke manieren om je leerlingenpopulatie te analyseren
Je krijgt inzicht in wat 'werkzame' interventies zijn op vlak van GOK
Je herhaalt hoe SMART-doelen te formuleren in je eigen beleidsdocument
Hoe verloopt deze nascholing?
We vertrekken vanuit de wetgeving en koppelen er meteen onze FOPEM-speerpunten aan. We hebben het zowel over wat er op papier moet staan als wat je daadwerkelijk in de praktijk kan doen rond dit thema.
TIP: werk meteen in de namiddag verder aan je document, Evelien blijft ter beschikking voor eventuele vragen.
Praktische informatie
De sessie wordt verzorgd door kernmedewerker Evelien Leyseele (evelien.leyseele@fopem.be)
Wie in het formulier 'Leernoden van zorgco's' vorig schooljaar dit thema aanduidde: dit is je moment.
TIP: volg het webinar in de voormiddag en werk meteen in de namiddag verder aan je GOK-/SES-beleid. Evelien staat dan ter beschikking voor vragen.
Het gedetailleerde programma wordt een week voor de sessie gemaild
DATUM | UUR | LOCATIE | EXTRA INFO |
Donderdag 28 november | 9u30 - 11u30 | Digitaal, via MS Teams | Specifieke vragen kan je op voorhand (voor 18/11) posten in MS Teams |
Comments